čtvrtek 18. srpna 2016

Domácí prací gel

Hodně se toho o něm už napsalo, někdo mu říká sliz na praní. Já jsem také vyzkoušela. Je ekologický, ekonomický, určitě zdravotně nezávadný a dobře pere. Přesněji řečeno dobře pere barevné prádlo. 
Litr toho gelu vyjde asi na 2Kč.
Výroba je jednoduchá, není jej třeba konzervovat, nikdy se mi nezkazil. Peru v něm asi 3 měsíce a budu prát dál, jsem spokojena.



Pokud máte alergii, nebo nějaký kožní problém nebo jen jednoduše chcete žít bez chemie, pak neváhejte.
Recept najdete všude na internetu, já ho mám přepočtený na 5l gelu:
75 g práškové sody nebo krystalické sody
90 g mýdla na praní
Mýdlo se na jemno nastrouhá a míchá se s 1 litr vřelé vody tak dlouho, dokud se mýdlo zcela rozpustí (trvá to 5-10 minut). Pak se přisype soda a míchá se opět tak dlouho, dokud se rozpustí soda. Potom se dolije voda do celkového množství 5 litrů. 
Pokud použijete jádrové mýdlo parfémované, není třeba kapat esenciální olej, jak všude v návodech uvádějí. 
Já opravdu doporučuji koupit jádrové mýdlo parfémované, z neparfémovaného je to sice ještě více přírodní, ale gel není příjemně cítit.
Dávkuje se do bubnu pračky - na 7 kg prádla dávám dle zašpinění prádla 150-200 ml gelu.

1 komentář: