neděle 28. srpna 2016

Homemade soap

I já jsem podlehla tomuto modnímu trendu a vrhla se na výrobu domácího mýdla. Motivací ale nebyl modní trend, ale menší problémy s pokožkou. A tak se snažím přejít na přírodní kosmetické produkty jak to jen půjde.
Recept i s postupem jsem si našla na mydloteka.cz.
Pracovat s hydroxidem sice není nijak příjemné, ale při respektování zásad práce s touto chemikálií se to dá zvládnout a je to nakonec velmi zajímavé. Kdo už dělal mýdlo, jistě souhlasí :-).

Děla jsem dvěma způsoby: lití do formiček a pak mýdlo krájené z jednoho většího kusu.

Dávala jsem různé přísady: Levandule + měsíček, prvosenka a třetí je rozmarýn+tymián+oregano.

Nepřidala jsem vonnou esenci, takže mýdla nevoní. Výjimkou je mýdlo rozmarýn+tymián+oregano, toto mýdlo je po bylinkách nádherně voňavé.

Sedmikráskové

 Vlevo natural, vpravo sedmikráska

rozmarýn+tymián+oregano



Měsíček a levandule







15 komentářů:

  1. Super, uz dele se na ne taky chystam, tak snad:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci, jdi do toho! Ve tvém podání budou dokonalé, jsi totiž perfekcionistka. Já se na tvé mýdla už teď těším. Ivana :-)

      Vymazat
  2. Ivanko,úplně cítím tu čistou vůni všech těch bylinek, nádhera!
    A ten koktejl, ten vypadá skvěle!
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli děkuji, taky tě zdravím, měj se moc fajn!!!

      Vymazat
  3. Ivanka, wau...ja som tiez nad domacou vyrobou mydla rozmyslala, ale chyba mi odvaha...chemia nie je moja silna stranka, tak sa tomu uspesne branim...si sikulka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nie to tak zlé. Je to zábava a relax, prekonaj strach a uvidíš :-) Ivana

      Vymazat
  4. Ivanko, letos jsem udělala pouze dvě várky, ale chystám se na další.
    Moc mě to mýdlaření baví.Tvá mýdelka jsou krásná.
    Pá Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, už je jdu k tobě na blog hledat :-) Měj se fajn Ivana

      Vymazat
  5. Krásná mýdla už na první pohled :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Krásná mýdla už na první pohled :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Krásne vyzerajú mydielka, tiež sa na ne chystám, možno na Vianoce nejaké skúsim.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zitko, já se na mydélka chystala taky dlouho. Na Vianoce to je ten pravý čas! :-) Měj se pěkně I.

      Vymazat