pondělí 17. července 2017

Špaldové koláčky s ovocem

Nejsem milovnice špaldové mouky, ale v tomto případě jsem udělala výjimku a do pečení koláčků ze špaldové mouky jsem se ochotně pustila. Věděla jsem, že výsledek bude stát za to!!!
Koláčky, nebo spíše bochánky, jsou vynikající, lehké a dají se dělat s ovocem, které máte zrovna po ruce. Samozřejmě, že s borůvkami jsou nejlepší :-)


Ingredience (asi 18 koláčků):
220 g špaldové mouky (hladké)
špetka soli
1 lžička prášku do pečiva
90g změklého másla
2 lžíce cukru moučka
kelímek zakysané smetany
Všechny ingredience (kromě zakysané smetany) smíchat a vypracovat těsto. Těsto bude sypké, a proto se přidá kelímek zakysané smetany. Vznikne lepivé těsto, které je třeba nechat v lednici půl hodiny odpočinout.
Z odpočatého těsta vyválet plát silný asi 4-6mm a vykrajovat kolečka dvou velikostí. 
Menší kolečka naskládat na plech s pečícím papírem, na kolečka poukládat ovoce (maliny, borůvky, ostružiny, meruňky,...), větším kolečkem pak zakrýt a vidličkou po obvodu kolečka k sobě pořádně přitlačit.
Péct na 180°C dozlatova. 
Po vytažení z trouby ihned pomazat rozpuštěným máslem a pocukrovat vanilkovým cukrem.






11 komentářů:

  1. Ze špaldové mouky nepeču, ale toto mne opravdu láká. Určitě to zkusím.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je to opravdu moc dobré, jedly mi to i děti :-) Krásné letní dny, I.

      Vymazat
  2. Ivanko, já mám zase špaldovou mouku moc ráda, děkuji za inspiraci, protože bochánky vypadají opravdu lákavě.

    OdpovědětVymazat
  3. VYPADAJÍ DOBŘE...KRÁSNÝ DEN ILA

    OdpovědětVymazat
  4. ... děkuji za sdílení receptu. Ze špaldové mouky jsem nikdy nepekla, ale určitě recept vyzkouším. Pohodové letní dny Miluška

    OdpovědětVymazat
  5. Špaldovou mouku používám, a tyhle bochánky určitě stojí za vyzkoušení. Jen pro mě místo cukru, sušená třtinová šťáva:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  6. vanko, vypadají opravdu báječně!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat